onsdag 30. desember 2009

2009

Nå er vi inne i årets siste natt, og det er tid for å oppsummere året som har gått, i ekte gammeldags bloggstil. Og hva har egentlig skjedd i Idas Verden i året som har gått?

DSC_0356 - Kopi 

Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
          Men størst blant dem er kjærligheten

Dette skrev Paulus i sitt første brev til korinterene, kapittle 13, og dette er ganske beskrivende ord for året som har gått.

Tro, som i troen på seg selv. Troen på at en kan mestre. Troen på at man kan skapet et eventyrlig liv. Troen på at det man tror er rett.

Håpet om at alt skal gå godt.

Tro, og håp, om kjærlighet. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt

Det største som har skjedd i år, er at min lille familie har blitt dobbelt så stor. Jeg har blitt til vi, og vi har blitt en familie. Ting Tar Tid, men nå lever vi her sammen, Åsa, Frøya, Lars Erik og jeg. Og pus.

IMG_1960

I tillegg har det skjedd masse andre EVENTYRLIGE ting, både små og store lysglimt. Gården har fått sine første dyr, i skrivende stund sauene Ulla og Lilly, mine 17 høns og hanefar. Bukken Bruse er også på besøk en liten tur nå. Og vi må ikke glemme Pelle og Bajas, som var her i sommer. Kjøkkenhagen er påbegynt, epletrærne er satt i jorden og urtebeddet er oppe og går.

IMG_1897

Ida har lært masse nytt i år, og har kommet hakke nærmere “målet”. Ett og et halvt år er unnagjort av studiene, jeg har tatt jegerprøva, og jeg har lært å sy. For å nevne noe. Sistnevnte har jo virkelig gitt meg mange gleder i det siste! Må heller ikke glemme at jeg har lært å lage sylte! Ubetalelig lærdom!

Jeg har også lært mye om meg selv. Lært å sette større pris på ting rundt meg, særlig i naturen. Man lærer mye gjennom å forsøke å se på det positive! Og man må ikke gnage ved det negative. Derfor vil jeg ikke se tilbake på det som ikke har vært positivt med år 2009, særlig ikke når jeg vet at det har vært overveiende positivt!

Nyt den siste natten i dette året. I morgen kommer jeg tilbake med ønskene og målene for det nye året. Blir veldig glad om dere kan merke dere dem, og hjelpe meg med å holde de forsettene jeg setter meg…

image

Hilsen fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!