torsdag 19. november 2009

Grått og trist…

Huff, som det ser ut ute! Her kommer et lite hjertesukk, fra en ellers så positiv frøken. Vel, egentlig så er jeg gankse positiv inni meg i dag også, jeg har varme i ovnen, og kan kose meg en morgenstund før jeg skal på jobb. Men blir litt negativ av å se ut vinduet…pleier egentlig ikke å klage på ting her i bloggen, men som tittelen sier, så drømmer jeg jo om et EVENTYRLIG LIV. Og det er INGEN TING som er eventyrlig med slik det er ute nå!

Den vakre bygda mi ligger grå og trist både mot

DSC_0558

nord

DSC_0557

og sør. For noen uker siden var den bada i vakker hvit snø. Nå ligger kun grå gusten sørpe tilbake. Gjørme og grus, blanda med slaps og is. Tung våt himmel. Regn. Jeg DRØMMER mot jul jeg. Mot snøfonner og brøytekanter. Puddersnø øg snøengler. Forsøkt oss på en snøengel i år også, men den smelta raskere enn jeg rakk å ta bilde av den…

DSC_0563

Det eneste som kan være litt TROLSK er gårdsbekken. Men også den er grå pg trist. Den skulle vært frosset nå, med vakker isskorpe i det minste. Så vi kunne høre hvordan det klukket under isen. Men i steden fosser den av gårde, og kler visne nesler med iskåper.

DSC_0555

Et lite smil må jeg ta med i dag også da: Her er Brutus! Brutus er vår helt private fyringsmekanisme, som sørger for å holde det nogenlude varmt i hønsehuset. I vår var han så “uheldig” å komme i klameri med enda større vedder, slik at han ble liggende lam i flere uker. Men etter god forpleining og spesialtrening, klarte han mirakuløst nok å gå igjen etter et par måneder. Og da kom han hit til oss for spesialforpleining i sommer. Uheldigvis for Buster, er han såpass ugrei i beina enda, at han ikke er brukanes til det han egentlig skulle vært brukt til, så han går en dyster skjebne i vente over jul. Men intil da kan den store bamsen være her på “luksusferie”, og betale for seg selv med varme til smådyrene mine.

Prøv å høst smil ut av en grå hverdag du også!

Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!