søndag 1. november 2009

Brukte skatter

Som nevnt, så var jeg på Hamar på brukt - og antikkmesse i går. MasseMASSE flott, men blir dessverre så overveldet av slike steder, at jeg nesten ikke får kjøpt noe som helst. Men noen skatter ble det nå likevell:

DSC_0376

Denne søte lille termosen var dagens beste kjøp. Kjempefin til å ha med seg kaffe på jobb og lignende. Eller til en aftenskaffe for to oppe på jordet her. Og så passer den så godt inn på kjøkkenet mitt!

DSC_0385

4 sandkakeformer ble det også. Har egentlig vært litt motstander av å kjøpe ting som jeg vet det er nok av i kjelleren til bestemor og slik, men siden disse er hjerteformede, så måtte jeg slå til:) Kan lage masse fint med disse, særlig frem mot jul…

DSC_0397

Sist, men ikke minst ble det enda en margarinkasse, og denne gangen en stor en jeg kan ha som pappirkasse. Her må jeg nesten takke Lars Erik, som var så snill å bære rundt på kassa for meg inne i vikingskipet, særlig når jeg ble værende inne litt lenger enn først tenkt… Dessverre gikk det fort opp for meg at kassa ikke var så fin som jeg skulle ønske, mørk i fargene som den var. Var jo en gammel bryggerikasse jeg skulle hatt, lyse som de er,  i vasket tre. Men det nytter ikke gråte over spilt melk, så da jeg kom hjem var det bare å finne frem malerkosten og et spann med panellakk….

DSC_0396

…og vips, så hadde jeg den lyse kassa jeg hadde ønsket meg. Så da har dem som ønsker det, et lite tips å ta med seg. (Har foresten panellakk på alle veggene i stua også, det får den gamle panelen til å se lys og fin ut!)

Har vasket og rydda heeeeele huset i dag, så nå skal jeg nyte resten av kvelden på sofaen i god sammvittighet. Og det syns jeg du kan gjøre også:)

Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!