lørdag 12. september 2009

Prosjekt no1: I mål!

Bokhylla fra sist innlegg er nå ferdig, og jeg er svært fornøyd med resultatet.

 IMG_2337

Noen strøk maling og noen meter med blonder var alt som skulle til for å fa den til å passe inn. Og så har jeg fjørnet en “krone” fra toppen, og tatt av de mindre pene runde beina. Liker ting best når de er firkantede. Så da er det bare å se hva Lars Erik sier når han kommer hjem i morgen… Legg forøvrig merke til gardinen. Kommer mer om den senere.

 IMG_2339

Ideen om å legge bøkene denne vegen, har jeg atter en gang hentet fra Livs Lyst (link til venstre). Det er veldig plassbesparende, og ikke minst ser det ikke så kaotisk ut som permer i alle mulige farger gjør.

IMG_2334 

Da jeg var os bestemor i dag, fikk jeg overrakt 7 av min oldemors hjemmesydde overlaken. Gjett om det var en flott gave! De er perfekte å bruke til gardiner, og ikke minst å re senga med.

IMG_2332 

Disse gardinene gjorde virkelig prikken over i-en på kontoret mitt. Jeg ELSKER dem!

IMG_2348

Oldemor het Ellen Madsen, men siden dette er et overlaken som skulle brettes opp over dyna i fotenden av senga, blir monogrammene hengendes opp ned når jeg bruker dem som gardin. Men pyttpytt, de er vakre likevell. Tenk hvor mye arbeid oldemor har lagt i disse! Elsker tanken på at de er brukt av andre mennesker i en helt annen tid, og de er allerede noe av det kjæreste jeg eier.

I morgen kommer det flere bilder fra andre rom her i huset. Tild da: ha en strålende kveld!

4 kommentarer:

  1. Hm, kommentarene mine blir til stadighet slettet, men jeg skrev iallefall at det ble fint, og gratulerte med samboer, hvis det var sånn å forstå :)

    Hilsen Marianne H.

    SvarSlett
  2. Elsker bloggen din Ida, du lever et liv jeg godt kunne tenkt meg... hehe.. mange fine ideer til alle mulige ting!!! :D
    Gratulere med samboer ja! ;)
    Si ifra en dag hvis du føler for besøk! Skal vi arrangere klassefest til neste år igjen eller? tross alt 15år siden vi BEGYNTE på barneskolen da :P en god unnskyldning for å samles.
    Ha en fin dag!!!

    SvarSlett
  3. Det høres ut som eg god plan, jeg kan invitere til planleggingsmøte utpå vinteren en gang:) Marianne: det er mulig at den blir slettet fordi man ikke husker å legge inn verifiseringskoden, noen ganger kommer ikke den opp før man har trykket "legg inn en kommentar" en gang.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!