lørdag 22. august 2009

Vindusdilla!

Det er ikke bare kistedilla jeg har om dagen. Hjemme på gården der jeg kommer fra, holder de på å pusse opp fjøset om dagen. I den anledning må det ryddes. Masse. Og jeg har selvfølgelig sagt klart i fra at det IKKE under NOEN omstendigheter må kastes noe som kan se ut som om det har noen som helst verdi. Altså verdi for meg. Ikke bare kroner og øre.

Dessverre viser det seg at det ikke er igjen så mange sånn ting som jeg leter etter på loven, men her en dag ringt mamma og sa at de hadde funnet et par vindusammer jeg kunne se på. Og vips, så sitter jeg her i et eldorado av fine skatter. Aner ikke helt hva jeg skal bruke alle til enda. Noen har jeg gitt til gode venner og et par er satt på vent, men noen har i alle fall fått en god vask, og er nå på vei inn i varmen.

 IMG_2293

Den fremste her er kjemefin, med gamle, håndsmidde beslag. Den skal henges på soverommet har jeg tenkt. Den andre i bakgrunn skal jeg henge i trappa, og den skal dekoreres etter sessongen. Finn en god ide av Katrine om julevindu i dag, men tenkte det var synd om det bare skulle få komme frem i jula, så dermed blir det et sessongvindu. Den gamle låsen på denne syns jeg er spesielt fin.

IMG_2296  IMG_2301

Dette vinduet har til og med innakt glass. Gammelt og bølgete. Jeg syns den er UTROLIG VAKKER, men har ikke funnet helt ut hvor jeg skal gjøre av det enda. Den er i en lys grønn farge, og har kjempefin patina, så jeg ønsker ikke å gjøre noe med det utvendig. Dermed passer det kanskje best på kjkkenet. Men tror også det kan være fint i stua…hm, får legge hodet i bløt her. I mens kan det stå ute i sola og tørke etter grundig vask.

Foresten, har begynt på et lite malingsprosjekt igjen. Fargen er atter en gang kvit, men vil ikke avsløre hva det er jeg maler enda…bare følg med;)

God lørdagskveld til alle sammen;)

1 kommentar:

  1. Borr et hull i hvert hjørne, tre en flott hyssing i de og heng det opp i taket. Dermed har du en flott utstillingsplass for dine smykker, små blomster, ovs. God helg. :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!