mandag 13. juli 2009

Farmors hus

I helga har det vært 70års lag for min farmor, og i den anledning tenkte jeg jeg skulle legge ut noen bilder fra hennes vakre hjem. Disse er fra gjesterommet, mitt absolutte yndlingsrom:SP_A0202Dette vakre sminkebordet kommer fra Engelsholm, godset i danmark som min familie egentlig kommer fra. Forøvrig står sengene og kommoden som hørte til dette, hjemme på mitteget gjesterom.  På knaggen i hjørnet henger farfars gamle dåpskjole, og på bordet ligger oldemors gamle sølvkammer og speil, sammen med et ungdomsbilde av min farfar.

SP_A0201På et lite bord står en gammel eske full av gamle familiebilder. Dette syns jeg er en ordentlig morsom  måte å vise fram bilder,og ikke minst vakre rammer, på. Alle må bortom og kikke, og så er det et lite kunstverk i seg selv.

  SP_A0203 På senga, mellom gamle hjemmelagde puter, ligger min bestemors gamle dukke, som hun fikk fra Amerika da hun var liten. Bamsen heter teddy, og er i fra min far og hans søsken var små.

SP_A0204 I vinduet står nok en gammel eske, og i denne finner vi forskjellige heklede lapper, gamle vakre stoffrester, og diverse prøvekluter, pent brettet sammen og strøket. Kanskje kan man en gang få bruk for noe av det, og i mellomtida kan det ligge der som små, vakre skatter.

3 kommentarer:

  1. Dette var virkelig et flott gjesterom. :) Likte godt sminkebordet og kassen med bilder. Veldig lurt å vise fram bildene på den måten. :)

    SvarSlett
  2. Den esken med bilder var jammen flott. Noterer det bak øret til en gang jeg skal få orden i huset... hihi...

    Så flott din farmor hadde det! Også så hyggelig med ga,le skatter som er tatt vare på!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!