tirsdag 14. juli 2009

Blomstringstid

SP_A0195  På gården der jeg vokste opp, vokser rosene som ugress. Jeg aner ikke hva denne typen rose heter, men her i bygda går den ofte under “Svedalsrose”, etter barndomsgården min.

SP_A0196 Hele blomsterbeddet til mamma er overgrodd, men det er ganske vakkert når de står i blomst.SP_A0197 Ellers står det slik “trær” som dette rundt om over alt på gården, regner med det i alle fall er 10 stk.SP_A0198

Planen er at jeg skal ta med meg et par planter opp til “Romsdalen” (gården min) når blomstringa er over, så får vi se om det kommer vakre roser også hos meg til sommeren igjen.

3 kommentarer:

  1. Så flott, Ida-Elise!

    Krysser fingrene for at roseplanen går i boks så du får det flott og råååsa i hagen din også neste sommer...

    SvarSlett
  2. Hei Ida, jeg så linken til siden din på bloggen til Solfrid. Så koselig blogg du har! Så fint å se gamle tradisjoner og fine antikke ting tas vare på og brukes. Tommel opp :)

    Marianne Holen (www.mholen.blogspot.com)

    SvarSlett
  3. lurer på om den heter moelvenrose faktisk, men ikke helt sikker... enig med Marianne, tommel opp!! ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!