søndag 28. juni 2009

Tanker fra en sommerhage…

En lang dag i atter strålende sol er unnagjort. I ettermiddag har jeg vært med hjemme på gården og kjørt høy. Sola brandt, og det var hardt arbeid, men å sitte på et velfyldt høylass og kjøre hjem igjennom bygda, er en av de tingene jeg virkelig setter pris på. Kjenne lukta av ferskt høy, mens vinden kjøler ned solbrente skuldre og hele kroppen slapper av etter ei god arbeidsøkt. Nå har jeg slått meg ned under et pledd i mine nye hagemøbler.

 IMG_2072 Har laget meg en god kanne te, av sommerens friske urter, mynte for å rense kropp og sinn, og ikke minst hjelpe til mot en gryende forkjølelse, og sitronmelisse for god søvn. Og ikke minst en dæsj honning:)

IMG_2074I dag er det dekket for èn i hagen, men hvem vet, kanskje jeg en dag om ikke alt for lenge kan dekke til en mer…

Mens jeg sitter her, kommer jeg på at jeg vil vise dere et par andre ting fra hagen også:

IMG_2078 I enden av denne gamle trappa, har oldermors gamle malva så smått begynt å blomstre igjen.

IMG_2080Syns den er utrolig vakker, og setter ekstra stor pris på den siden den er så gammel.

IMG_2077 I potettønna begynner det også å skje ting. Kjempestore planter har dukket frem:) Nå gjenståt det bare å se om det er noe under jorda da…

Det var alt fra hagen i kveld. Skal sitte her og nyte den en stund til, og høre på suset fra mangfoldige traktorer i arbei. Godt å høre at det er liv i bygda:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!