mandag 8. juni 2009

Jeg sier som plakaten:

IMG_1996 We can do it! Midt i eksamens styret har jeg tatt meg tid til å rydde på kottet. Årsaken til dette er at dersom jeg har ting hengende over meg som jeg føler jeg skulle gjort. får jeg ikke konsentrert meg om lesinga. Derfor har jeg i dag ryddet kottet og kleskapene mine, vasket litt på kjøkkenet og satt på et par maskiner med klær. Da er det nemlig ingen ting som kan forstyrre meg i lesinga de neste dagene.

IMG_1997 Inne på kottet fant jeg også denne gamle symaskina, som jeg har trodd bare har vært noe brask helt til nå. I dag har jeg derimot oppdaget at den er merket B.L. og det tolker jeg dit hen at den har tilhørt min tippoldemor Berthe Leine, den utrolige kvinnen som bygde huset jeg nå bor i. Dermed har den også fått en liten vask, og kommet frem i lyset igjen.

IMG_1999

6 kommentarer:

  1. så flott symaskin, ta godt vare på den :)

    SvarSlett
  2. Den er egentlig ganske ødelagt og litt for slitt til at den er fin, men det vitner vel bare om at noen har brukt veldig mye tid med den for lengelenge siden...så skal ta vare på den ja:)

    SvarSlett
  3. Det der med ryddinga er nok bare en måte å skyve lesinga framover med skjønner du. Jeg kjenner meg så godt igjen.... hi hi

    SvarSlett
  4. Har virka til nå i alle fall...kanskje med unntak av norsken i vår, hvor jeg tror jeg strøk...vet fortsatt ikke hva alfabetiseringsprinsippet er, så fint om noen forteller meg det...

    SvarSlett
  5. Hehe... Det vet heller ikke jeg hva er... Men jeg vet hva det er hvis jeg får finne på selv, da, sånn hva det burde være... Hehe...

    Herlig symaskin! Jeg har en sånn en jeg og. Eller det vil si, en står i kjelleren hos min mor, den andre er hos farmor. De er begge etter henholdsvis farmor og mormor. Kommer nok ikke til å ha begge om min søster vil ha en, men hvis hun ikke er interessert, -JA takk, begge deler. Mormor sin gamle er kanskje finest og tja... Men jeg syns farmor sin er finest, for den passer bedre inn blandt mitt interiør... Den er nemlig sort. Den andre er brooooon...

    *kjenner meg ikke igjen i leseproblemer* Er det eksamen imorgen?! Hva er pensum?!?

    SvarSlett
  6. hoho, er det virkelig eksamen i morgen???!!!begynner å få litt system nå, men begynner virkelig å bli så full av tull her at jeg snart ikke får system lenger...!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!