mandag 1. juni 2009

“Jeg setter så pris på pinsen”…

IMG_1963 …sa min bestemor da vi var og kjøpte urter på lørdag. I dag vil jeg si det samme: Jeg setter pris på pinsen! Har hatt en kjempefin helg, det er knallvær, og det er slående vakkert rundt meg! Eppletreet står i blomst, det samme gjør hegg og brudespirea, og syrinene er rett rundt hjørnet. Markblomstene holder på å springe ut, både smørblomst, hundekjeks, skogstorkenebb og tjæreblomst, som er mine favoritter. Har til og med spist første rabarbrasuppe fra egen hage, og selv om det ikke var store porsjonen, så var det KJEMPEgodt! Har også eksprimentert litt med “breinnto” og urter. spennende…;) Kjempehyggelig besøk har latt meg få en bitteliten smugkikk inn i (forhåpentligvis) fremtida igjen. Jeg har løpt rundt barbeint, med sommerkjole og solbrente skuldre. Til og med dyra ser ut til å kose seg ekstra, og grisene har nå flytta permanent ut, da det er totalt håpløst å få inn igjen Pelle. Bajas derimot tar seg gjerne en tur inn igjen i fjøset, men det er greiest å ha de samla på ett sted. Ganske greit å ha dem ute igrunn, holder på å øve meg på ljåslått så er ganske kjapt å skaffe mat til dem;)

Nå holder jeg på å steke vafler, har bedt på meg alle mine besteforeldre, mamma og pappa, i tillegg til et par andre som hadde lyst til å komme og kikke på farmen. Så nå er det dekket på “langbord” i hagen, og klart til å ta i mot gjester.

IMG_1966

Se, så stor squashen min har blitt, var bare små frø for noen uker siden:)

3 kommentarer:

  1. Så flotte vårbilder du har fått knipsa i løpet av pinsen! Det ser utrolig herlig ut...

    SvarSlett
  2. Mm, det er ganske hærlig også:) i alle fall i forhold til matte...

    SvarSlett
  3. Ser deg for meg der du spretter rundt i sommerkjolen din Ida ! Kjempekoselig !

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!