lørdag 21. mars 2009

Statusoppdatering

Fremdeles ikke kamera, det vil si, fremdeles et kamera som ikke vil la meg overføre bilder til pc`n min, og det begynner virkelig å irritere meg! Starter hver dag med geniale ideer til hvordan jeg skal få dem over, men hver dag skjer det noe som gjør at jeg ikke får det til. Derfor tyr jeg nå til en ikke billedlig oppdatering på hvordan det står til om dagen.

Ute er det vår, og jeg syns det er utrolig vakkert å se hvordan verden rundt meg våkner til liv igjen. Selv har jeg også våknet veldig til liv igjen etter vinterdvalen. Merker at humøret stiger og aktivitetsnivået når nye høyder, samt at søvnbehovet blir bemerkeligsverdig mye lavere. Ida begynner nå gjerne sin dag med å danse rundt på skaren ved sjutida! Og hvordan tilbringer nå Ida dagene sine for tida?
For det første er jeg tilbake på jobb, noe jeg er veldig glad for. Bedre arbeidsplass enn Follebu skole skal man lete lenge etter! Kjempefine kollegaer, og herlige barn å jobbe med. Gleder meg til å dra på jobb hver morgen:) Og i neste uke tar så og si alle ansatte et avbrekk frad et normale, ogreiser på velferdstur til Brüssel. Jeg gleder meg enormt! Kofferten er allerede pakket, på lista mi står det bare igjen å stryke over et stk svart BH, svarte tights (i vaskemaskina) og toalettsaker. Passet, bankkortet og helsetrygdekortet ligger i veska. Skoene står nyvaskede ved døra. Så satser på dagene frem til avreise går fort:)
I tillegg til jobb, er det en del studiearbeid om dagen også. Med et par relativt store oppgaver kommende på løpende bånd, går det med en del timer til lesing, men føler endelig at jeg har kommet ganske godt inn i det, slik at det går noe lettere enn tidligere.


Men tilbake til våren. Min absolutte yndlingsaktivitet om dagen, er å gå turer og nyte alle luktene og lydene som endelig er kommet tilbake, og ikke minst kjenne den lenge etterlengtede varmen fra sola. Å se hvordan alt lysner rundt meg, gir frampek om alt det fine jeg vet er på vei. For selv om jeg har hatt en kjempefin vinter, med gode opplevelser jeg kommer til å huske så lenge jeg lever, lengter jeg mot en strålende sommer:)

God Helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!